معرفی انواع کرم پودر و کاربرد آن

ali
18 اردیبهشت, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
انواع کرم پودر

امروزه کمتر کسی را می بینید که با انواع کرم پودر ها آشنا نباشد یا از آنها استفاده نکرده باشد. همان طور که می دانید استفاده از کرم پودرها به بخش مهمی از آرایش روزانه خانوم ها تبدیل شده و اگر از هیچ لوازم آرایشی استفاده نکنند حتما باید از کرم پودر استفاده کنند.

اما کرم پودرها دارای انواع مختلفی هستند  که هر کدام مزایا و معایب متناسب با خودشان را دارند. اگر شما از همه جهت با انواع کرم پودر آشنا باشید علاوه بر اینکه آسیبی به پوست تان وارد نمی کنید همچنین در هر زمان و مراسمی کرم پودر متناسب را استفاده می کنید.

در این مقاله قصد داریم به صورت کامل شما را با انواع کرم پودرها آشنا کنیم تا شما بعد از مطالعه این مقاله به تمام انواع و اقسام کرم از همه جهت تسلط داشته باشید و بتوانید بهترین استفاده ممکن را از این محصول مهم و کلیدی ببرید. همچنین در پایان به معرفی بهترین برندهای کرم پودر میپردازیم که می تواند راهنمای خوبی برای خرید کرم پودر مناسب باشد.

کرم پودر

کرم پودر چیست؟

کرم پودر یکی از انوع لوازم آرایشی است که معمولاً برای پوشاندن نقاط قرمز و آکنه‌ های صورت و همچنین ایجاد پوست صاف، یکدست و روشن استفاده می‌شود. این محصول دارای انواع مختلفی چه از جهت میزان پوشانندگی و چه از جهت فرمولاسیون است که در پایین تر کاملا به آن ها اشاره می کنیم.

کرم پودر می‌تواند با کمک براش یا اسفنج به پوست صورت اعمال شود. هدف از استفاده از کرم پودر به دست آوردن پوستی صاف و بدون عیب است، اما باید توجه داشت که استفاده نادرست از کرم پودر یا استفاده از محصولات تقلبی می تواند باعث آسیب به پوست شوند.

انواع کرم پودر از نظر میزان پوشانندگی

بسیار مهم است که شما با انواع میزان پوشانندگی کرم پودر ها آشنا باشید. همیشه استفاده از کرم پودرهایی با پوشانندگی بالا علاوه بر اینکه مفید نیست ممکن است به پوست آسیب برساند. 

به طور مثال تصور کنید که قصد دارید به بیرون از خانه بروید و از کرم پودر با پوشانندگی بالا استفاده می کنید و کاملا سطح پوست را پر از کرم پودر می کنید. برای این زمان ها استفاده از کرم پودر با پوشانندگی پایین بسیار مناسب تر است چون اگر از کرم پودرهایی با کیفیت بالا استفاده کنید ممکن است پوست دچار آسیب نشود ولی استفاده از کرم پودر با کیفیت پایین باعث ایجاد مشکلاتی در پوست می شود.

در این قسمت از مقاله به انواع کرم پودر از نظر میزان پوشانندگی می پردازیم و هر کدام را کامل توضیح می دهیم تا بتوانید به صورت کامل با این موضوع مهم آشنا شوید.

کرم پودر با پوشانندگی کم

کرم پودر با میزان پوشش کم

این محصول برای افرادی مناسب است که پوست صورت نیاز به پوشش کامل ندارند و به دنبال ظاهری طبیعی تر هستند. همچنین برای افرادی که پوست خشک و حساس دارند و پوشش های سنگین را نمی توانند تحمل کنند، استفاده از کرم پودر با پوشش کم مناسب است.

اگرچه پوشش کرم پودرکم است، اما می توان از آن به عنوان یک پایه آرایش استفاده کرد و با استفاده از کانسیلر و پودر به نقاط مورد نظر پوشش بیشتری داد. همچنین می توان از آن برای روشن کردن و یا حتی کم کردن رنگ پوست صورت نیز استفاده کرد. اکثر خانوم های از کرم پودر با پوشانندگی کم برای یک دست کردن رنگ صورت شان استفاده می کنند.

کرم پودر با میزان پوشش متوسط

اگر پوست تان دچار لکه و عیوبی است که زیاد مشخص نیست ولی باز هم همان ها را می خواهید بپوشانید باید از کرم پودرهایی با پوشانندگی متوسط استفاده کنید. این نوع کرم پودرها علاوه بر اینکه سطح پوست را صاف و یکدست می کند همچنین عیوب و لکه های پوست را می پوشاند.

اگر بخواهیم به صورت خلاصه بگوییم باید بدانید که این نوع کرم پودر برای افرادی که ظاهر طبیعی پوست خودشان را دوست دارند اما پوست شان دچار عیوب ریزی است که می خواهند همان هم دیده نشود مناسب است. 

بیشتر بخوانید: تینت لب چیست؟

کرم پودر با پوشانندگی بالا

کرم پودر با میزان پوشش بالا

آخرین نوع کرم پودر از جهت میزان پوشانندگی، کرم پودر با میزان پوشانندگی بالا است که برای افرادی مناسب است که می خواهند سطح پوست شان کاملا صاف و یکدست و بدون هیچ گونه نقص و عیبی دیده شود.

استفاده از این کرم پودر برای زمانی مناسب است که بخواهید به مراسم مهمی مانند جشن و یا عروسی بروید. چون این گونه کرم پودرها دارای میزان پوشانندگی بالایی هستند برای پوشش انواع لکه ها و عیب ها استفاده می شود. حتی بعضی از افراد از این نوع کرم پودرها برای پوشش تتو و یا لکه های مادر زادی مانند ماه گرفتگی استفاده می کنند.

انواع کرم پودر از جهت فرمولاسیون

انواع کرم پودر از جهت فرمولاسیون ساخت

در بالا به توضیح انواع کرم پودر از جهت میزان پوشانندگی پرداختیم اما در این قسمت می خواهیم به انواع کرمپودر ها از چهت نوع ترکیبات و بافت و فرمولاسیون آن بپردازیم. چون همان طور که می دانید تمام لوازم آرایشی دارای انواع مختلفی هستند که کرم پودرها از این قاعده مستثنی نیستند و دارای انواع مختلفی هستند.

1- کرم پودرهای مایع

یکی از اصلی ترین و رایج ترین انواع کرم پودرها کرم پودرهای مایع است که از بسیار استفاده می شود. دلیل محبوبیت این کرم پودرها یکی بخاطر بافت سبکی است که این محصولات دارند و دلیل دیگر بخاطر استفاده آسان و راحت از این محصولات است.

کرم پودرهای مایع بر دو پایه آب و روغن تولید می شوند که کرم پودرهایی که بر پایه روغن هستند بسیار مناسب افرادی است که پوست خشک دارند. کرم پودرهایی هم که بر پایه آب هستند برای افرادی مناسب است که پوست چرب و مختلط دارند.

معرفی انواع کرم پودر و کاربرد آن

2- کرم پودرهای خامه ای

اگر از جهت بافت بخواهیم این نوع را بررسی کنیم باید بگوییم که این نوع کرم پودر ها نسبت به کرم پودرهای مایع دارای بافتی سنگین تر هستند و ماندگاری بیشتری هم نسبت به کرم پودرهای مایع دارند. این کرم پودرها هم مانند نوع قبلی دارای خاصیت مرطوب کنندگی هستند و برای افرادی که دارای پوست خشک هستند بسیار مناسب است.

همچنین این نوع کرم پودر برای پوست هایی که چرب هست نیز مناسب است. این نوع کرم پودرها معمولا به صورت ضد حساسیت، بدون چربی و دارای spf تولید می شوند.

3- کرم پودرهای پودری

یکی از گزینه هایی که بسیار توسط متخصصان برای پوست چرب توصیه می شود استفاده از کرم پودرهای پودری است. این محصولات بخاطر اینکه دارای تالک هستند به راحتی می توانند چربی پوست را کنترل کنند و از ترشح اضافه چربی توسط پوست جلوگیری کنند.

اما در مقابل اگر دارای پوستی خشک و بدون چربی هستید استفاده از کرم پودر های پودری را به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم چون این کرم پودرها بر پایه آب تولید نمی شوند نمی توانند رطوبت کافی برای پوست را تامین کنند و در نتیجه پوست دچار آسیب هایی می شود.

کرم پودر استیکی

4- کرم پودرهای استیکی

اگر بخواهیم بگوییم کرم پودرهای استیکی جزو دسته کرم پودرهای جامد است یا مایع باید بگوییم که این نوع کرم پودرها جزو دسته کرم پودرهای جامد است. کرم پودرهای استیکی بافت تقریبا سنگینی دارند و برای پوشاندن بسیاری از لکه ها بسیار مفید هستند. 

از این نوع کرم پودر به کرم پودر ماتیکی هم نام برده می شود و بخاطر شکل ماتیکی مانندی که دارد حمل آن بسیار آسان و راحت است. این محصول برای هم می تواند برای پوست هایی که خشک هستند مناسب باشد و هم پوست هایی که چرب هستند. اما اگر پوست تان چرب است حتما محصولی تهیه کنید که باعث بستن منافذ پوست نشود.

5- کرم پودرهای معدنی

اگر به دنبال محصولی هستید که از هر نظر خالی از مواد شیمیایی و نگهدارنده باشد کرم پودرهای معدنی بهترین انتخابی است که می توانید داشته باشید. این کرم پودرها خالی از هر گونه روغن های صنعتی، مواد شیمیایی مضر و… هستند.

این کرم پودرها برای افرادی مناسب است که پوست حساسی دارند و از هر گونه کرم پودری نمی توانند استفاده کنند. اگر دارای پوست خشکی هستید ممکن است استفاده از این محصول کمی برای شما سخت تر باشد و احساس زیری بکنید.

انواع کرم پودر بر اساس ظاهر نهایی

انواع کرم پودر بر اساس ظاهر نهایی

یکی دیگر از تقسیم بندی هایی که در رابطه با انواع کرم پودر می توان انجام داد تقسیم بندی بر اساس ظاهر نهایی است که کرم پودر ایجاد می کند. به صورت کلی کرم پودرها سه ظاهر را بر روی پوست ایجاد می کنند که عبارت است از: مات، طبیعی و مرطوب که هر کدام را در پایین توضیح می دهیم.

1- ایجاد ظاهر نهایی مات

این نوع کرم پودرها بسیار مناسب افرادی است که پوست چربی دارند و هر روز با چربی پوست شان دست و پنجه نرم می کنند. افرادی که پوست چرب دارند می توانند با استفاده از کرم پودرهایی که ظاهر مات ایجاد می کنند درخشندگی و چربی پوست شان را بپوشانند. 

یکی از کرم پودرهایی که نتیجه ای مات و طبیعی ایجاد می کند و همچنین برای انواع پوست چرب بسیار مناسب است کرم پودر استی لادر است که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و فروشگاه موراشین این محصول را با کمترین قیمت ممکن برای شما فراهم کرده است.

2- ایجاد ظاهر نهایی طبیعی

با استفاده از کرم پودرهایی که ظاهر نهایی آنها طبیعی می توانید سطح پوست تان را کاملا طبیعی و زیبا جلوه دهید. این نوع کرم پودرها ظاهری مات ایجاد نمی کنند و دقیقا به صورتی هستند که انگار اصلا از کرم پودر استفاده نکرده اید.

3- ایجاد ظاهر نهایی مرطوب

اگر پوست خشکی دارید این کرم پودر بسیار می تواند مناسب شما باشد. فرمولاسیون این محصول از آب تشکیل شده و شما به راحتی می توانید با استفاده از این نوع کرم پودرها پوستی تازه و شفاف و زیبا ایجاد کنید. 

بهترین برندهای کرم پودر

بهترین برندهای انواع کرم پودر

در بالا توضیحاتی در مورد انواع کرم پودر از همه جهات دادیم اما همین توضیحات به تنهایی کافی نیست. چون همان طور که می دانید در دنیا لوازم آرایشی بسیار زیادی وجود دارد که هر کدام ادعا می کنند بهترین هستند. اما با این سیل از تبلیغات و ادعاها که بعضا دروغ و کذب هستند باید بهترین برندهای کرم پودر را بشناسیم تا بتوانیم بهترین نوع کرم پودر را از میان آن ها انتخاب کنیم:

1- برند کلینیک

برند کلینیک (Clinique) یکی از برندهای مشهور در صنعت زیبایی و مراقبت از پوست است که در ایران بسیار پرطرفدار و محبوب است. این برند در سال ۱۹۶۸ توسط ژان سیلور (Jean Silver) با همکاری یک دکتر پوست به نام دکتر نورمن اورین (Dr. Norman Orentreich) تأسیس شد.

 این برند به عنوان یک برند محصولات پوستی شناخته می‌شود و محصولات آن شامل انواع کرم‌ها، لوسیون‌ها، ماسک‌ها، سرم‌ها، عطرها و …. برای مراقبت از پوست صورت، بدن و مو می‌شود.

یکی از ویژگی‌های برجسته برند کلینیک این است که تمامی محصولات آن بدون عطر و بدون الکل هستند و به همین دلیل برای پوست حساس و مستعد حساسیت نیز مناسب هستند. همچنین برند کلینیک از مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد طبیعی در ترکیب محصولاتش استفاده می‌کند.

برند کلینیک تلاش می‌کند با ارائه محصولات با کیفیت و ارزان قیمت مشتریان خود را راضی نگه دارد و در همین راستا از تست کردن محصولات خود بر روی بیش از ۵۰۰۰ نفر از مردم استفاده می‌کند تا بتواند محصولاتی را ارائه دهد که به نیازهای مشتریان پاسخگو باشد. به همین دلیل، محصولات کلینیک در بیش از ۱۳۵ کشور جهان به فروش می‌رسند و مورد استقبال مشتریان زیادی قرار میگیرد.

کرمپودر روزانه ضدلک و آبرسان
مناسب پوست های خشک مختلط و مختلط و چرب
پوشش متوسط و24 ساعته
آبرسان و صاف کننده پوست
به مرور به ایجاد روشنتر شدن پوست شما کمک می کند.
دارای فرمول کرمی بسیار نرم و روان و آبرسان
دارای SPF 15
مقاوم در برابر عرق و رطوبت
فاقد: پارابن فتالات ها روغن الکل دناتوره شده رنگ های مصنوعی وگلوتن
ضد جوش
بدون چربی
حجم: 30ml
محصول: امریکا

یکی از بهترین محصولاتی که از برند کلینیک می توانیم پیشنهاد دهیم کرم پودر کلینیک ایون بتر است. این محصول برای انواع پوست خشک و مختلط و چرب مناسب است و از ماندگاری بسیار خوبی برخوردار است.

2- برند استی لادر

برند استی لادر (Estée Lauder) یکی دیگر از برندهای مشهور در صنعت زیبایی و آرایشی است. این برند در سال ۱۹۴۶ توسط ایستی لادر (Estée Lauder) و همسرش جوزف لادر (Joseph Lauder) تأسیس شد. این برند محصولاتی را برای آرایش، مراقبت از پوست، مو و بدن ارائه می‌دهد.

محصولات استی لادر شامل انواع کرم‌ها، لوسیون‌ها، ماسک‌ها، سرم‌ها، رژلب، پودر، اسپری و … برای آرایش و مراقبت از پوست و مو می‌شود. این برند همچنین محصولاتی برای مردان نیز ارائه می‌دهد.

استی لادر به عنوان یک برند لوکس و با کیفیت در دنیای آرایش و مراقبت از پوست شناخته می‌شود. این برند از مواد با کیفیت، فرمولاسیون های پیشرفته و تکنولوژی های جدید برای تولید محصولات خود استفاده می‌کند. استی لادر به عنوان یکی از برندهای محبوب در سراسر جهان شناخته می‌شود و محصولات آن در بیش از ۱۵۰ کشور جهان به فروش می‌رسند. 

ماندگاری 24 ساعته.
نمای بسیار طبیعی و مات.
مقاوم در برابر تعریق و رطوبت
کنترل چربی پوست
بدون ته نشین شدن در خطوط ریز یا منافذ
بدون روغن، بدون چربی
ضد جوش؛
بدون رایحه مصنوعی
بدون گلوتن
فاقد پارابن، فتالات، سولفیت، الکل های خشک کن، روغن معدنی و 
حجم : 30ml میلی لیتر

یکی از بهترین کرم پودرهای برند استی لادر کرم پودر استی لادر دابل ور است. این محصول برای تمام انواع پوست ها مناسب است و چربی پوست را کنترل می کند.

3- برند مک

برند مک (MAC) یکی دیگر از برندهای مشهور و معتبر در صنعت آرایشی و بهداشتی است. این برند در سال ۱۹۸۴ توسط فرانک توسکان (Frank Toskan) و فرانک آنجلو (Frank Angelo) در کانادا تأسیس شد. برند مک محصولات آرایشی با کیفیت بالا را با بیش از ۱۰۰ رنگ مختلف برای آرایش چشم، لب، صورت و بدن ارائه می‌دهد.

محصولات برند مک شامل انواع رژلب، پودر، کانسیلر، مداد ابرو، لوازم آرایش چشم، کرم پودر، براق کننده، اسپری ثابت کننده آرایش و … می‌شود. برند مک به عنوان یکی از برندهای پرطرفدار در سراسر جهان شناخته می‌شود و محصولات آن در بیش از ۱۰۰ کشور جهان به فروش می‌رسند.

برند مک به عنوان یک برند لوکس و با کیفیت در دنیای آرایشی و بهداشتی شناخته می‌شود. این برند در زمینه فرمولاسیون های پیشرفته، انتخاب مواد با کیفیت و تولید محصولات مورد نیاز برای مصرف کنندگان خود پیشرو است. همچنین، برند مک با توجه به نیازهای مختلف مشتریان، محصولاتی با رنگ ها و فرمولاسیون های متنوع تولید می‌کند.

کاور فول
ماندگاری ۲۴ ساعته
بدون روغن
فینیش مات
بافت سبک و طبیعی
مناسب همه گروههای پوستی
حاوی اس پی اف ۱۵
کاهش ظاهر منافذ
غیر اکنه زا
مقاوم در برابر تعریق و رطوبت

یکی از بهترین انواع کرم پودر از برند مک کرم پودر استودیو فیک مک است. این محصول ماندگاری بسیار بالایی دارد و برای تمام انواع پوست ها مناسب است. همچنین این محصول کاملا در برابر تعریق و رطوبت مقاوم است.

بیشتر بخوانید: بهترین کرم پودر 24 ساعته

4- برند لورآل

برند لورآل (L’Oréal) یکی از برندهای بزرگ و معتبر در صنعت آرایشی و بهداشتی است که در سال ۱۹۰۹ توسط اوجن شول (Eugène Schueller) در فرانسه تأسیس شد. این برند محصولات آرایشی، مراقبت از پوست و مو را با کیفیت بالا و در بیش از ۱۵۰ کشور جهان عرضه می‌کند.

محصولات برند لورآل شامل انواع رنگ مو، محصولات مراقبت از پوست، لوازم آرایشی، اودکلن و عطر و …. می‌شود. این برند همچنین در زمینه پژوهش و توسعه فعالیت می‌کند و محصولاتی با تکنولوژی پیشرفته و فرمولاسیون های متنوع تولید می‌کند.

برند لورآل به عنوان یکی از برندهای محبوب و معتبر در دنیای آرایش و بهداشت شناخته می‌شود. این برند به منظور برطرف کردن نیازهای مختلف مشتریان خود، محصولاتی با رنگ ها، فرمولاسیون ها و نوع های مختلف تولید می‌کند.

برند لورآل به عنوان یکی از بزرگترین برندها در دنیای آرایشی و بهداشتی شناخته می‌شود و در سراسر جهان فعالیت دارد. این برند با هدف تولید محصولات با کیفیت، رفع نیازهای مشتریان خود و حفظ محیط زیست، به عنوان یکی از برندهای پرطرفدار و معتبر در دنیای آرایش و بهداشت به شمار می‌رود.

جلوه ای طبیعی و کاملا مات
سبک و بدون ایجاد سنگینی روی پوست
کاور بالا
فاقد چربی
ماندگاری ۲۴ ساعته
ضدآب و تعریق
بدون ایجاد خط و چروک
مناسب پوست های مختلط،چرب و جوشدار
غیر کومدوژنیک (جلوگیری از بروز جوش های زیرپوستی)

برند لورال محصولات بسیار زیادی دارد که همه آن ها بسیار با کیفیت هستند. اما یکی از محصولات با کیفیت این برند کرم پودر مات لورال 24 ساعته است که بسیار مناسب پوست های چرب و جوش دار است. همچنین این محصول دارای ماندگاری بسیار خوبی است.

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد به صورت کامل تمام انواع کرم پودر بیان شود و هر کدام به صورت کامل بررسی شود. خیلی مهم است که شما با انواع و اقسام کرم پودرها آشنا باشید و همیشه از کرم پودرهای مناسب خودتان استفاده کنید. این کار باعث می شود همیشه بهترین نتیجه را بگیرید و هیچ گاه به پوست تان آسیبی وارد نشود.

به این محتوا امتیاز دهید

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.