بهترین کرم پودر برای پوست چرب

ali
10 بهمن, 1401
2 دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
بهترین کرم پودر برای پوست چرب

اگر شما هم به دنبال خرید بهترین کرم پودر برای پوست چرب هستید یا احتمالا با مشکلاتی مانند عدم ماندن آرایش روی صورت، سر خوردن دست تان روی پوست، باز بودن منافذ پوست و برق زدن پیشانی دست و پنجه نرم می کنید یا می خواهید از این مشکلات جلو گیری کنید و پوست کاملا مات و صاف داشته باشید. 

در این مقاله قصد داریم بهترین کرم پودرهایی که برای پوست چرب مناسب هستند را معرفی کنیم تا شما برای همیشه از دست چنین مشکلاتی نجات پیدا کنید. به همین خاطر اول این کرم پودرها که واسه پوست های چرب مناسب هستند را معرفی می کنیم و در آخر توضیحاتی در مورد خصوصیات پوست چرب و همچنین به ویژگی های بهترین کرم پودر برای پوست چرب می پردازیم.

کرم پودر استی لادر

کرم پودر استی لادر یکی از بهترین محصولاتی است که همه پزشکان برای پوست چرب توصیه می کنند. این کرم پودر علاوه بر اینکه برای پوست چرب بسیار مناسب است همچنین قدرت پوشانندگی بسیار بالایی دارد و جزو بهترین کرم پودر از نظر پوشانندگی می باشد.

ویژگی های کرم پودر استی لادر:

  • پوشانندگی بالا
  • ماندگاری 24 ساعته
  • مقاوم در برابر تعریق و رطوبت
  • کنترل چربی پوست
  • ضد جوش 
  • منافذ پوست را مسدود نخواهد کرد
  • بدون گلوتن
  • فاقد پارابن، فتالات، سولفیت، الکل های خشک کن، روغن معدنی و مواد مشتق شده از حیوانات

کرم پودر استی لادر را می توان به عنوان برترین کرم پودر برای پوست چرب معرفی کرد چون این کرم پودر برای مصرف روزانه بسیار عالی است و همچنین چربی پوست را به خوبی کنترل می کند. با استفاده مدام از این محصول آثار پیری که در پوست بوجود می آید کاهش پیدا می کند و همچنین بخاطر آب رسانی قوی که این محصول دارد باعث صافی و شادابی پوست می شود.

کرم پودر استودیو فیکس mac دومین محصولی است که بسیار توسط متخصص و همچنین فروشگاه موراشین برای پوست چرب توصیه می شود. این محصول یک پوشش کاملا مات و صاف بر روی پوست ایجاد می کند و با توجه به گفته شرکت این محصول برای انواع پوست مناسب است.

  • ماندگاری 24 ساعته
  • کاور فول
  • بدون روغن
  • کاهش منافذ باز پوست
  • مقاوم در برابر تعریق و رطوبت

یکی از مهم ترین ویژگی کرم پودر مک این است که این کرم پودر چربی پوست را به خوبی کنترل می کند و همچنین منافذ باز پوست را کاهش می کند. چون همان طور که می دانید زمانی که پوست چرب است منافذ باز بر روی آن زیاد است و حتما باید از کرم پودری استفاده کنید که منافذ باز را کاهش دهد. 

کرم پودر توفیسد بورن دیس وی یک محصول بسیار با کیفیت و مناسب برای پوست های چرب است که به خوبی چربی پوست را کنترل می کند. این کرم پودر ماندگاری بسیار خوبی دارد و با توجه به باف بسیار سبکش در طولانی مدت اصلا احساس سنگینی نخواهید کرد.

  • گیاهی
  • کاور مدیوم تا فول 
  • ماندگاری 24 ساعته
  • فاقد چربی
  • فاقد پارابن و تست حیوانی
  • ضد تعریق و رطوبت

این محصول یک محصول عالی و گیاهی است که بدون چربی تولید شده است. بعد از اینکه از این محصول استفاده کنید یک پوشش کاملا مات و صاف را بر روی پوستتان مشاهده خواهید کرد. این محصول غلظت بسیار خوبی دارد و همچنین چربی پوست را به خوبی کنترل می کند. 

اگر قصد خرید هم کرم پودر و کانسیلر دارید این کرم پودر از برند کلینیک (clinique) را به شدت توصیه می کنیم چون همان طور که از اسم این محصول مشخص است هم کانسیلر است و کرم پودر و هر دو نیاز شما را به خوبی پاسخگو است. این محصول ماندگاری بسیار بالایی دارد و خیلی راحت فید می شود.

  • ماندگاری 24 ساعته
  • کاور و پوشانندگی فوق العاده بالا
  • مقاوم در برابر رطوبت و عرق
  • فاقد چربی
  • مناسب انواع پوست مخصوصا پوست چرب

کرم پودر کلینیک یک محصول فوق العاده عالی همراه با ماندگاری 24 ساعته است و بسیار مناسب پوست های چرب و حساس است. البته این محصول مناسب انواع پوست می باشد ولی برای پوست های چرب بسیار توصیه می شود. این محصول در برابر رطوبت و عرق کردن کاملا مقاوم است و عاری از هر گونه مواد شیمیایی و مضر برای پوست می باشد.

  • ضدآب و ضدتعریق
  • قدرت پوشانندگی بالا
  • صاف و یکدست کردن پوست
  • ماندگاری بالا
  • کنترل چربی پوست
  • حاوی تسکین دهنده پوستی
  • حاوی آنتی اکسیدان
  • بافت مایع و بسیار سبک
  • فاقد عطر و مواد
  • حساسیت زا
  • منافذ را مسدود نمیکند
  • مناسب پوست چرب، مختلط و نرمال
  • فینیش مات و نچرال

کرم پودر مات sheglam یک کرم پودر مایع با پوشش متوسط و ماندگاری طولانی است. این محصول برای پوست های معمولی تا چرب فرموله شده است و حاوی روغن های مینرال و ویتامین E است که به آبرسانی و محافظت از پوست کمک می کند. این کرم پودر همچنین فاقد پارابن و عطر است.

این محصول با پوشش متوسط ظاهری صاف و یکدست به پوست می دهد و همچنین چربی پوست را کنترل می کند و از براق شدن آن جلوگیری می کند. این محصول همچنین ماندگاری طولانی دارد.

در بالا چهار مورد از بهترین کرم پودر ها برای پوست چرب معرفی شد که نه تنها در ایران بلکه در سرتاسر دنیا طرفداران زیادی دارد و بسیار مناسب پوست های چرب می باشند. اما قبل از اینکه بخواهید کرم پودر برای پوست چرب خرید کنید باید مواردی مانند ویژگی ها پوست چرب و اینکه یک کرم پودر خوب برای پوست چرب چه ویژگی هایی باید داشته باشد، را بدانید تا حتی اگر قصد خرید از موراشین ندارید بتوانید کرم پودر مناسب خود را انتخاب کنید.

مزیت های کرم پودر گیاهی

ویژگی های یک کرم پودر مناسب پوست چرب

پوست چرب معمولاً دارای منافذ باز، براق و مستعد جوش و آکنه است. بنابراین، انتخاب کرم پودر مناسب برای این نوع پوست اهمیت زیادی دارد. یک کرم پودر خوب برای پوست چرب باید دارای ویژگی های زیر باشد:

1- فاقد چربی

کرم پودرهای حاوی چربی می توانند باعث افزایش چربی پوست و در نتیجه برق افتادن آن شوند. بنابراین، افراد با پوست چرب باید از کرم پودرهای فاقد چربی استفاده کنند.

2- مات کننده

کرم پودرهای مات کننده با جذب چربی اضافی پوست، ظاهری مات به آن می دهند. این ویژگی برای پوست چرب بسیار مهم است زیرا منافذ باز و چربی پوست را پنهان می کند.

بیشتر بخوانید: بهترین سایه چشم خارجی

انواع کرم پودر

3- ماندگاری بالا

کرم پودر باید ماندگاری بالایی داشته باشد تا در طول روز روی پوست بماند و نیاز به تمدید نداشته باشد. کرم پودرهای مخصوص پوست چرب معمولاً ماندگاری بالایی دارند زیرا حاوی موادی هستند که از تعریق و چربی زدایی پوست جلوگیری می کنند.

4- پوشانندگی مناسب

کرم پودر باید پوشش مناسبی داشته باشد تا بتواند عیوب پوست مانند جوش، لک و تیرگی را بپوشاند. کرم پودرهای مخصوص پوست چرب معمولاً پوشش مناسبی دارند زیرا حاوی موادی هستند که پوست را یکدست می کنند.

5- ترکیبات ضد آکنه

برخی از کرم پودرهای مخصوص پوست چرب حاوی ترکیبات ضد آکنه نیز هستند که از بروز جوش و آکنه جلوگیری می کنند. این ترکیبات معمولاً شامل سالیسیلیک اسید، بنزوئیل پروکسید و زینک PCA هستند.

کرم پودر اصل از کجا بخرم؟

ویژگی های پوست چرب

پوست تمام افراد برای اینکه بتواند سلامتی و جوانی خود را حفظ کند همیشه به مقداری چربی نیاز دارد که این میزان چربی توسط غدد بدن به خوبی تامین می شود. اما گاهی میزان ترشحاتی که این غدد انجام می دهند فراتر از حد طبیعی است و باعث می شود که پوست چرب و روغنی شود.

اما مشکلاتی که چرب شدن بیش از حد پوست بوجود می آورد کم نیست و همان طور که در بالا گفته شد باعث براق شدن پوست می شود. اما یکی از مشکلاتی اصلی که ایجاد می شود چربی بیش از اندازه باعث بسته شدن منافذ پوست می شود و این بسته شدن باعت اختلال در روند طبیعی پوست می شود.

بسته شدن منافذ می تواند باعث مشکلاتی مانند ایجاد جوش های متعدد و همچنین آکنه شود و اگر از کرم پودرهای کنترل کننده چربی و بدون روغن استفاده نکنید این مشکل چند برابر می شود و به پوستتان آسیب های جدی وارد می شود. اما برای اینکه بتوانید از این مشکلات جلوگیری کنید و منافذ باز پوست را کاهش دهید باید یک کرم پودر مناسب تهیه کنید که در پایین ویژگی های آن را بیان می کنیم.

مزایای کرم پودر

حتما از کرم پودری استفاده کنید که بدون روغن و چربی باشد و حتی سعی کنید از کرم پودری استفاده کنید که چربی پوست را کنترل کند. این باعث می شود سریع چربی پوست ظاهر نشود و به مرور چربی پوست کمتر شود.

افرادی که پوست چرب دارند بهتر است از کرم پودرهایی استفاده کننده که نتیجه آن ها مات کننده است. این مات کنندگی باعث می شود چربی پوست دیده نشود و همچنین زیرسازی بهتری برای آرایش صورت گیرد.

حتما از کرم پودرهایی استفاده کنید که حاوی SPF هستند چون SPF باعث می شود کرم پودر از پوست در مقابل اشعه مضر آفتاب محافظت کند. همچنین زمانی که کرم پودر دارای SPF است چربی پوست در مقابل اشعه آفتاب کمتر ترشح می شود.

بیشتر بخوانید: بهترین کرم پودر 24 ساعته

کرم پودر برای پوست چرب

آیا استفاده از کرم پودر باعث افزایش چربی می شود؟

استفاده از کرم پودر به تنهایی باعث افزایش چربی پوست نمی‌شود. با این حال، برخی کرم‌های پودر، به ویژه آن‌هایی که حاوی روغن و مواد روان‌کننده هستند، می‌توانند در برخی افراد باعث ایجاد تحریک و ترشح بیش از حد چربی در پوست شوند. این ممکن است در افرادی که پوست چرب یا چربی مستعد دارند بیشتر دیده شود.

عمده عاملی که می‌تواند باعث افزایش چربی پوست شود، انسداد منافذ پوست توسط کرم پودر و جمع شدن آن در مناطق مختلف پوست است. این انسداد می‌تواند به ترشح چربی بیشتر از غده‌های چربی پوست منجر شود.

بنابراین، برای جلوگیری از افزایش چربی پوست به علت استفاده از کرم پودر، رعایت موارد زیر مهم است:

1- انتخاب کرم پودر مناسب: انتخاب کرم‌های پودر با فرمولاسیون غیر کومدوژنیک (غیرمسدود کننده منافذ پوست) می‌تواند کمک کند. این نوع فرمولاسیون‌ها عمدتاً خالی از روغن و مواد روان‌کننده هستند.

2- استفاده از تکنیک‌های صحیح آرایش: قبل از استفاده از کرم پودر، پوست را به طور کامل تمیز کنید و از محصولات مات‌کننده یا پرایمر با پایه آب استفاده کنید تا جلوی چربی بیش از حد را بگیرند.

3- رعایت بهداشت پوست: پوست را به طور منظم با محصولات مناسب تمیز کنید و از تمیز کردن بیش از حد و استفاده از محصولات قوی تمیز کننده خودداری کنید. استفاده از تونر ملایم و مرطوب کننده‌های مناسب نیز می‌تواند به کنترل چربی پوست کمک کند.

راه های افزایش ماندگاری کرم پودر

سوالات رایج

پوست چرب بخاطر اینکه دارای منافذ باز است و همچنین بیشتر مستعد جوش و آکنه هست حساس تر است و باید کرم پودری استفاده شود که به پوست آسیب نرساند.

بعضی از کرم پودرهای معرفی شده در این مقاله نتیجه ای مات به به پوست می دهند و شما بعد از استفاده از این محصولات از براق بودن پوست تان راحتی می شوید.

بله. بعضی از کرم پودر ها مثل کرم پودر استی لادر دارای قابلیت کنترل چربی پوست هستند و به راحتی از ترشح چربی اضافی پوست تان راحت می شوید.

نتیجه گیری

در این مقاله به صورت کامل به این پرداختیم که بهترین کرم پودر برای پوست چرب چه نوع کرم پودری است و همچنین ویژگی های پوست چرب را به صورت کامل بیان کردیم. اما دقت داشته باشید که هنگام خرید کرم برای پوست چرب حتما به SPF کرم پودر دقت کنید و اگر نمی دانید SPF چیست می توانید مقاله SPF چیست را مطالعه کنید تا بتوانید بهترین خرید را داشته باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.