برای ماندگاری کرم پودر چه کنیم

ali
5 خرداد, 1402
4 دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
افزایش ماندگاری کرم پودر

آیا به دنبال راهی برای افزایش ماندگاری کرم پودر هستید؟ همان طور که می دانید خیلی از خانوم ها بخاطر اینکه در طول روز زمانی برای آرایش کردن ندارند و فقط صبح ها به آرایش کردن می پردازند یا زمانی که میخواهند به مراسمی بروند و ترس از این دارند که کرم پودر روی صورت شان ماسیده شود و یا به راحتی از بین برود به دنبال راهی برای افزایش ماندگار کرم پودر هستند. 

البته کرم پودرهایی مانند کرم پودر استی لادر از ماندگاری خوبی برخوردار هستند و به راحتی از بین نمی روند ولی اگر باز هم میخواهید ماندگاری کرم پودر را افزایش دهید و یک سطح کاملا صاف و یکدست ایجاد کنید باید از روش هایی که در این مقاله گفته می شود استفاده کنید

در این مقاله قصد داریم به این سوال پر تکرار و مهم که “برای ماندگاری کرم پودر چه کنیم” برای همیشه جواب دهیم و شما را از این سردرگمی و احساس ترس از بین رفتن کرم پودر برای همیشه راحت کنیم. پس اگر می خواهید به صورتی از کرم پودر استفاده کنید که ماندگاری بسیار بیشتری داشته باشد حتما تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

راه های افزایش ماندگاری کرم پودر

برای ماندگاری کرم پودر چه کنیم؟

اگر به دنبال یک آرایش بی عیب و نقص هستید که در طول روز هم بسیار زیبا باشید و هم آرایشی که انجام می دهید ماندگاری بالایی داشته باشد باید از روش هایی استفاده کنید که در این قسمت قصد بیان آن ها را داریم. شما با استفاده از این روش ها به راحتی می توانید میزان ماندگاری آرایشی که انجام می دهید را چند برابر کنید و دیگر در طول روز نگران از بین رفتن آرایش تان نباشید.

1- تعیین نوع پوست

اولین کاری که برای افزایش ماندگاری کرم پودر باید انجام دهید مشخص کردن نوع پوست است. همان طور که می دانید ما 4 نوع پوست داریم که شما برای داشتن یک آرایش خوب و با کیفیت حتما باید نوع پوست تان مشخص کنید و لوازم آرایشی را تهیه کنید که متناسب با پوستتان است.

  • 1- پوست چرب: افرادی که دارای پوست چرب هستند پوست شان سریع چرب و براق می شود و به راحتی پوست شان از آکنه و جوش پر می شود
  • 2- پوست معمولی: این نوع پوست معمولا به ندرت جوش می زند و همچنین پوست خشکی و کشیدگی ندارد و آرایش که بر روی این نوع پوست انجام می شود ماندگار تر است
  • 3- پوست مختلط: این نوع پوست در قسمت هایی خشک است و در قسمت هایی چرب و مستعد آکنه و جوش که شما اگر چنین پوستی دارید کمی بیشتر هنگام استفاده از لوازم آرایشی باید دقت کنید
  • 4- پوست خشک: اگر بر روی پوست تان احساس خشکی و کشیدی دارید و همیشه باید از مرطوب کننده استفاده کنید شما پوستی خشک دارید
برای ماندگاری کرم پودر چه کنیم

2- شستشو قبل از آرایش کردن

یکی دیگر از مواردی که می تواند به افزایش ماندگاری کرم پودر کمک کند شستشو پوست است. شما با شستشو پوست کثیفی و چربی که بر روی پوست وجود دارد را از بین می برید و می توانید قدمی کوچک در جهت ماندگاری بیشتر کرم پودر بردارید.

3- مرطوب کردن سطح پوست

یکی از مواردی که تاثیر بسزایی در بهتر نتیجه دادن استفاده از کرم پودر دارد استفاده از مرطوب کننده ها قبل از کرم پودر است. حتما قبل از اینکه شروع به استفاده از کرم پودر کنید از آبرسان های پوست استفاده کنید تا علاوه بر افزایش ماندگاری کرم پودر به جوان سازی و شادابی بیشتر پوست تان هم کمک کنید.

دقت داشته باشید اگر پوستی چرب دارید حتما از مرطوب کننده هایی استفاده کنید که چرب نیست. استفاده از مرطوب کننده های ژله ای بدون چربی که پایه آن ها آب است گزینه بسیار خوبی برای پوست چرب می تواند باشد.

برای ماندگاری کرم پودر چه کنیم

4- استفاده از پرایمر ها

یکی از مواردی که فرهنگ استفاده از آن قبل از کرم پودر هنوز خوب جا نیوفتاده استفاده از پرایمر است. شما علاوه بر اینکه می توانید مدت ماندگاری کرم پودر را افزایش دهید همچنین می توانید تمام خطوط، لکه ها و عیوب پوست را پنهان کنید و سطحی کاملا صاف و یکدست بر روی پوست ایجاد کنید.

اگر نمی دانید پرایمر چیست می توانید به مقاله پرایمر چیست مراجعه کنید و همچنین اگر نحوه استفاده از پرایمر را نمی دانید می توانید به مقاله نحوه استفاده از پرایمر مراجعه کنید و استفاده کامل و اصولی از این محصول را آموزش ببینید. در حال حاضر کمپانی های بزرگی مانند شرکت الف (elf) پرایمرهای با کیفیت و مناسبی تولید می کند.

5- فیکس کردن کرم پودر

از دیگر مواردی که بر روی افزایش ماندگاری کرم پودر تاثیر گذار است فیکس کردن کرم پودر است. دقت داشته باشید برای فیکس کردن کرم پودر به هیچ عنوان از پنکک ها استفاده نکنید. چون این کار باعث می شود یک لایه دیگر از کرم پودر به لایه زیری اضافه شود.

عدم استفاده از براق کننده ها

6- عدم استفاده از محصولات درخشان کننده

تا می توانید سعی کنید از محصولاتی که پوست را درخشان و براق می کنند استفاده نکنید. استفاده از این محصولات باعث می شود چربی پوست بیشتر شود و اگر پوست چربی داشته باشید مشکل ساز می شود. 

سخن پایانی

اگر به دنبال راهی برای افزایش ماندگاری کرم پودر هستید در این مقاله ما بهترین و سریع ترین راه هایی که با استفاده از آن ها می توانید مدت زمان ماندگاری کرم پودر را افزایش دهید. اما اگر شما تجربه استفاده از راه هایی را دارید که در این مقاله بیان نشده است می توانید در قسمت کامنت ها بیان کنید تا ما آن مورد را هم در این مقاله جای دهیم.

5/5 - (1 امتیاز)

4 دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.