پودر فیکس چیست

ali
18 تیر, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
پودر فیکس چیست

پودر فیکس یکی از محصولات آرایشی است که امروزه بسیار محبوب است و افرادی زیاد از این محصول استفاده می کنند. این محصول، به عنوان یک پایه آرایشی، برای ثابت کردن و نگه داشتن آرایش صورت استفاده می‌شود. پودر فیکس قادر است آرایش شما را در طول روز ماندگار کند و از لکه‌ها و نقایص پوست صورت جلوگیری کند.

در این مقاله قصد داریم به صورت کامل در مورد پودر فیکس و کاربردهای آن توضیح دهیم و همچنین در آخر این مقاله چند تا از بهترین محصولاتی که میتوانید استفاده کنید را معرفی می کنیم که شما با استفاده از این پورد فیکس ها می توانید آرایشی ماندگار تر و پوستی زیبا تر داشته باشید.

پودر فیکس

پودر فیکس چیست؟

پودر فیکس یکی از محصولات معروف و مهم در دسته‌ی لوازم آرایشی است که برای ثابت کردن میکاپ صورت استفاده می‌شود. این پودر از مواد ریز و پودری تشکیل شده است و به صورت پودری یا بعضاً به صورت اسپری در بازار عرضه می‌شود.

هدف اصلی استفاده از پودر فیکس، ثابت کردن آرایش صورت است. با استفاده از این پودر، می‌توانید ماندگاری و دوام آرایش خود را افزایش دهید. دقت داشته باشید پودر فیکس معمولاً به عنوان مرحله‌ی نهایی آرایش استفاده می‌شود تا صورت شما ظاهری مات و طبیعی داشته باشد.

پودر تثبیت کننده ارایش

ویژگی های پودر فیکس خوب

اگر قصد دارید یک پودر فیک خوب و با کیفیت تهیه کنید می توانید با توجه به ویژگی هایی که در زیر بیان می شود پودر تان را تهیه کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید. ویژگی هایی که در زیر بیان می شود، هر کدام جزو ویژگی های یک پودر فیکس خوب و مرغوب می‌باشند:

 

1. ظاهر نهایی طبیعی: یک پودر فیکس خوب باید به پوست ظاهری طبیعی و بدون احساس سنگینی و پودری بدهد. این ویژگی موجب می‌شود پوست به طور طبیعی و شفاف روی پوست قرار گیرد.

2. حفظ کردن رطوبت پوست: پودر فیکس باید قدرت حفظ رطوبت پوست را داشته باشد تا پوست در طول روز مرطوب باشد و خشک نشود. این ویژگی به پوست شما کمک می‌کند تا به طور مداوم مرطوب و سالم باقی بماند.

3. جلوگیری از خشکی پوست: یک پودر فیکس خوب باید از خشک شدن پوست جلوگیری کند و از ایجاد حس خشکی در پوست پیشگیری کند. این ویژگی به پوست شما نرمی و لطافت میدهد.

بیشتر بخوانید: انواع براش آرایشی

ویژگی پودر فیکس

4. بدون ایجاد لک‌های سفید روی پوست: پودر فیکس باید به طور یکنواخت روی پوست پخش شود و نتیجه‌ای لک‌دار  نداشته باشد. این ویژگی به پوست شما ظاهری صاف و بدون لکه میدهد.

5. بی‌رنگ: یک پودر فیکس خوب باید بی‌رنگ باشد، به این معنی که پس از استفاده رنگ ظاهری خاصی به پوست ندهد. این ویژگی موجب می‌شود پوست به طور طبیعی دیده شود و با رنگ پوست شما هماهنگ باشد.

6. جلوگیری از چرب شدن پوست: پودر فیکس باید دارای ترکیباتی باشد که از چرب شدن زیاد پوست جلوگیری کند و حاوی خاصیت جذب چربی باشد. این ویژگی به پوست شما ظاهری مات و مخملی میدهد.

7. ضد حساسیت: یک پودر فیکس خوب باید برای پوست حساس و آسیب‌پذیر نیز مناسب باشد و هیچ گونه تحریک و حساسیت را در پوست ایجاد نکند. این ویژگی به پوست شما احساس راحتی و آرامش میدهد.

پودر فیکس

نحوه استفاده از پودر فیکس

اگر قصد دارید از پودر فیکس استفاده کنید ولی نمی دانید که چطور باید این کار را انجام دهید در این قسمت از مقاله به صورت کامل شما را با نحوه استفاده این محصول آشنا می کنیم:

در مرحلهٔ آخر از فرایند آرایش، بعد از استفاده از کرم پودر، به طور کامل به پوست جذب شده است، پس اکنون برس خود را در پودر بزنید و به مناطق مختلف صورت خود بکشید. بهتر است مدت زمانی بین ۳ تا ۷ دقیقه اجازه دهید پودر فیکس روی صورتتان باقی بماند و جذب شود، سپس آن را با یک برس یا اسفنج آرایشی ماساژ دهید.

می‌توانید پودر تثبیت‌کننده‌ی آرایش را به تمام صورتتان بزنید، اما به طور کلی، مناطقی مانند زیر چشم، خط لبخند، چانه، اطراف بینی و ناحیهٔ T صورت بیشتر نیاز به این پودر دارند. مناطقی مانند زیر چشم، خط لبخند و اطراف بینی ممکن است موقعیت مناسبی برای انباشتن کرم پوشش دهنده و کانسیلر در چین و چروک‌های ریز باشند و پودر فیکس می‌تواند از این فرآیند جلوگیری کند. منطقهٔ چانه و ناحیهٔ T صورت چرب‌تر از بخش‌های دیگر صورت است و پودر تثبیت‌کننده‌ی آرایش می‌تواند بهبودی در تعادل پوست ایجاد کند با جذب چربی اضافی در این نواحی.

برسی که برای زدن پودر فیکس انتخاب می‌کنید باید مناسب باشد تا بتوانید نقاط ظریف صورت مانند زیر چشم و خط لبخند را با آن پوشش دهید و به همین دلیل استفاده از برس‌های نازک توصیه می‌شود.

پودر تثبیت‌کننده‌ی آرایش برای جلوگیری از چرب شدن و دست یافتن به رطوبت پوست استفاده می‌شود، اما ممکن است فعالیت‌های پوستی را متوقف کند و منافذ پوست را ببندد و به همین دلیل استفادهٔ دائمی از آن ممکن است به پوست آسیب برساند. بنابراین، در آرایش روزانهٔ خود سعی کنید از پودر تثبیت‌کننده‌ی آرایش استفاده نکنید و فقط در موقعیت‌های خاصی که می‌خواهید آرایشتان حرفه‌ای باشد از این محصول استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه استفاده از کانسیلر

پودر فیکس چیست

تفاوت پودر فیکس و اسپری فیکس

هر دو محصول قابلیت جذب چربی اضافی روی صورت را دارند و آرایش را تثبیت می‌کنند. پودر فیکس به پوست صورت پوشانندگی ماتی میدهد، در حالی که اسپری فیکس می‌تواند پوست را با یک لمس براق کند یا همچنین مات نگه دارد. اگر می‌خواهید آرایشی نهایتاً براق داشته باشید، باید از نوع اسپری فیکس برای فینیشینگ براق استفاده کنید. اگر فینیشینگ مات را ترجیح می‌دهید، هر دو نوع محصول می‌تواند مفید باشد.

پودر فیکس برای پوست چرب مناسب است، اما افراد با پوست معمولی و خشک هم می‌توانند از آن استفاده کنند با توجه به اینکه زمان جذب و مدت زمان باقی ماندن پودر روی پوست باید کمتر باشد و به سرعت پودر را پاک کنید. اما به طور کلی، اگر پوست خشک دارید، بهتر است از اسپری فیکس با خاصیت آبرسانی استفاده کنید یا پودر فیکسی با خاصیت آب‌رسانی را پیدا کنید.

تفاوت دیگری که بین پودر فیکس و اسپری فیکس وجود دارد، استفاده اسپری فیکس برای ثابت کردن ریمل و رژ لب است، در حالی که پودر فیکس فقط آرایش صورت را تثبیت می‌کند.

بنابراین برای پاسخ به سؤال “پودر فیکس بهتر است یا اسپری فیکس؟” باید توجه کنید که نوع فینیشینگ مورد نظر و نوع پوست شما مشخص کننده است که کدام یک از این محصولات آرایشی برایتان بهتر است.

سخن پایانی

در این مقاله به صورت کامل تمام آنچه که نیاز است تا درباره پودر فیکس بدانید را ما توضیح دادیم و همچنین ویژگی های یک پودر تثبیت کننده خوب را بیان کردیم که با توجه به این ویژگی ها شما می توانید به راحتی خودتان بهترین فیکساتور ها را خریداری کنید.

به این محتوا امتیاز دهید

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.