انواع رژ لب

ali
10 اردیبهشت, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
انواع رژ لب

شاید بعضی وقت ها حس و حال آرایش کردن را نداشته باشید اما هر طور که هست حتما از انواع رژ لب استفاده می کند. همان طور که می دانید رژ لب ها در رنگ ها و طرح های مختلفی وجود دارند که هر کدام مزایا و معایب خودشان را دارند. اما ممکن است شما با بعضی از انواع رژ لب ها آشنا نباشید و ندانید دیگر چه نوع رژ لب هایی وجود دارد.

در این مقاله قصد داریم شما را با انواع رژ لب آشنا کنیم همچنین به مواردی مانند ویژگی ها رژ لب مناسب و به نکاتی هنگام خرید رژ لب می پردازیم. دقت داشته باشید که رژ گونه هم هست مانند رژگونه شیگلم ولی در این مقاله می خواهیم به بررسی انواع رژ لب بپردازیم.

انواع رژ لب

انواع رژ لب

اگر قصد دارید با انواع رژ لب آشنا شوید تا بتوانید از آن ها در مراسم و جشن های مختلف استفاده کنید این قسمت از مقاله را حتما مطالعه کنید:

رژ لب مایع

اگر بخواهیم از نظر ظاهری رژ لب مایع را با دیگر لوازم آرایشی مقایسه کنیم می توان گفت که رژ لب های مایع بسیار شبیه به ریمل ها هستند. این نوع رژ لب ها مانند ریمل ها دارای یک براش هستند که به راحتی می توان از آن استفاده کرد اما بعضی افراد هنوز هم استفاده از رژ لب جامد را به رژ لب مایع ترجیح می دهند. 

بیشتر بخوانید: کانسیلر چیست؟

رژلب های جامد

رژ لب جامد

شاید بتوان رژ لب های جامد را یکی از قدیمی ترین انواع رژ لب دانست. حتی زمانی که رژ لب های مایع به بازار معرفی شد باز هم اکثر افراد ترجیح دادند به جای استفاده از رژ لب های مایع از رژ لب های جامد استفاده کنند. شاید یکی از دلایل عدم استفاده از رژ لب های مایع را بتوان ترس از باز شدن درب و یا شکستن شیشه و ریختن رژ لب داخل کیف دانست.

اما بهتر است بدانید تمام رژ لب هایی که تولید می شود اگر اصل باشد و از کیفیت مناسب برخوردار باشد به هیچ عنوان با چنین اتفاقی مواجه نخواهید شد مگر اینکه خودتان حواستان نباشد و درب رژ لب را باز بزارید.

به صورت کلی اگر بخواهیم در مورد رژ لب های جامد توضیح دهیم باید بدانید که این نوع رژ لب ها از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار هستند و به صورت های مختلفی در بازار موجود هستند.

بیشتر بخوانید: کانتور چیست؟ 

انواع رژ لبهای ساتن

رژ لب ساتن

اگر کمی با انواع پارچه های موجود در بازار آشنا باشید می دانید که ساتن نوعی پارچه هست که دارای براقیت خاصی است دقیقا به همین دلیل هم اسم این نوع رژ لب را ساتن گذاشته اند. 

رژ لب های ساتن براقیت خاصی به لب ها می دهند و اگر بخواهیم راه تشخیص رژ لب های ساتن از مایع را بیان کنیم بسیار سخت است. اما تنها راهی که برای تشخیص این دو از یکدیگر وجود دارد این است که به میزان روغن های گیاهی به کار رفته در هر کدام دقت کنیم.

رژ های ساتن دارای روغن های گیاهی نسبت به رژ های مایع هستند و به همین خاطر افرادی که می خواهند علاوه بر تغییر رنگ لب ها همچنین پوست لب را ترمیم و یا آن را تقویت کنند توصیه می شود که از رژ لب های ساتن استفاده کنند.

 

بیشتر بخوانید: پرایمر چیست؟

رژ لب های مخملی

رژ لب مخملی

رژ های مخملی معمولا دارای رنگی مات و شبیه به پارچه های مخملی است و بعد از استفاده حالتی خشک و ابریشمی به خود می گیرد و به همین دلیل هم اسم این گونه رژ لب را مخملی گذاشته اند. این رژ ها برای افرادی که میخواهند لب های حجیم تر و بزرگ تر داشته باشند بسیار مناسب است. 

اگر ترجیح می دهید رژ لبی استفاده کنید که دارای ماندگاری بالایی است حتما استفاده از رژ لب های مخملی را به شما پیشنهاد می دهیم. همچنین این محصول بخاطر رنگ و فرمولاسیون جذابی که دارد بسیار بین سلبریتی ها محبوب است.

رژ لب مدادی

از دیگر انواع رژ لب می توان به رژ لب مدادی اشاره کرد. این نوع رژ لب را می توان زیر مجموعه رژ لب جامد دانست. این نوع رژ لب از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و دلیل آن را می توان به ماندگاری بسیار خوب این رژ و همچنین بافت نرم و سبک این محصول دانست.

استفاده از رژ لب های مدادی بسیار ساده و راحت است و این محصول بیشتر مناسب افرادی است که آماتور و غیر حرفه ای هستند. رژ لب های مدادی مانند خط لب هستند اما بعضی از مدل های این رژ به صورت پیچی هستند که نیاز به هیچ تراشیدنی ندارند.

انواع رژ لب

رژ لب های حجم دهنده

اگر قصد دارید برای حجیم تر شدن لب تان از تزریق ژل استفاده کنید بهتر است دست نگه دارید چون رژ لب های حجم دهنده هم باعث حجیم دیده شدن لب ها می شود و هم باعث زیباتر شدن لب ها. 

 شاید باورش سخت باشد که یک رژ لب چطور می تواند باعث حجیم تر شدن لب ها شود اما بهتر است بدانید که این نوع رژ لب ها باعث افزایش گردش خون در لب ها می شود و همین امر باعث حجیم تر شدن و فرم پیدا کردن لب ها می شود.

بیشتر بخوانید: بهترین برند کرم پودر 

بالم لب

بالم لب محصولی مانند رژ لب است اما از این محصول بیشتر برای مراقبت از لب استفاده می شود. این محصول به صورت کرمی یا ژلی در بازار توزیع می‌شود و معمولاً حاوی عوامل نرم‌کننده و مرطوب کننده است که به لب‌ها رطوبت و لطافت لازم را می‌دهد.

بالم لب به صورت رنگی هم در بازار موجود است اما مقدار رنگی که این محصول به لب ها می دهد نسبت به رژ لب کمتر است. در این محصولات از ترکیباتی مانند وازلین، عصاره های گیاهی مثل عصاره آلوئه ورا، انواع روغن های گیاهی مثل روغن جوجوبا ، روغن کنجد، روغن نارگیل و.. استفاده شده است.

ویژگی های بهترین انواع رژ لب

ویژگی های رژ لب خوب و مناسب

رژ لب همانند کرم پودر ها یکی از پر استفاده ترین انواع محصولات آرایشی است که افراد زیادی در طول روز از آن استفاده می کنند. اما بخاطر همین محبوبیت و استفاده مداوم توسط افراد، متاسفانه خیلی از افراد برای سود بیشتر یا محصولات بی کیفیت تولید می کنند و یا محصولات تقلبی که به جای محصول اصلی آن را به فروش می رسانند. 

در این قسمت قصد داریم ویژگی های یک رژ لب خوب و مناسب را بیان کنیم تا اگر قصد خرید رژ لب دارید محصولی با کیفیت خریداری کنید تا به لب های شما آسیبی نرسد:

1- نداشتن سرب

اولین ویژگی که انواع رژ لب باید داشته باشند این است که رژ لب باید بدون سرب باشد. از سرب های برای ایجاد پایداری و ماندگاری رژ لب استفاده می شود اما بودن سرب در رژ لب می تواند به مرور عوارض جبران ناپذیری داشته باشد که حتما باید به آن ها دقت داشته باشید. 

ماندگاری بالا رژ لبها

2- ماندگاری مناسب

سعی کنید هنگام خرید رژ لب حتما رژ لبی را خریداری کنید که ماندگاری مناسبی داشته باشد. بعضی از رژ لب ها دارای ماندگاری بسیار بالایی هستند ولی بعضی دیگر ماندگاری بسیار کمی دارند که بعد از چند ساعت باید تجدید آرایش کنید. 

شما باید با توجه به استفاده ای که از رژ لب می خواهید بکنید رژ لب خود را انتخاب کنید و سعی کنید از رژ لب هایی که ماندگاری بسیار بالایی دارند استفاده نکنید. چون اینگونه رژ لب ها برای اینکه ماندگاری بالایی داشته باشند از سرب داخل آن ها استفاده می شود.

3- بافت نرم و منسجم

اگر می خواهید هنگام استفاده از رژ لب بهترین نتیجه را بگیرید و یک رژ لب کاملا یک دست و زیبا را ایجاد کنید باید رژ لبی تهیه کنید که دارای بافت نرم و منسجمی است. چون استفاده از رژ لبی که دارای بافت نرم و منسجمی نیست باعث می شود که رژ لب به خوبی روی لب ها پخش نشود و رژ بعد از قرار گرفتن روی لب ها به راحتی خراب شود.

انواع رژ لب

4- آبرسانی

یکی از ویژگی هایی که کمتر کسی به آن اهمیت می دهد آبرسانی به پوست لب است. اگر جزو افرادی هستید که مداوم از رژ استفاده می کنید حتما باید رژ لب شما خاصیت آبرسانی داشته باشد و الا بعد از مدتی لب تان دچار پوسته پوسته شدن و همچنین خشکی و ترک خوردگی می شود. 

5- دارای بو و رایحه مناسب

حتما از رژ لبی استفاده کنید که دارای رایحه مناسبی است. اما دقت داشته باشید رایحه رژ نباید به صورتی باشد که از مواد شیمیایی برای ایجاد آن استفاده شده باشد. 

سوالات رایج

برای انتخاب بهترین رژ لب باید با توجه به نیازی هایی که دارید رژ لب مورد نظرتان را انتخاب کنید. چون همان طور که می دانید برندهای زیادی در این حوزه در حال رقابت هستند که هر کدام ادعای بهترین بودن را دارند اما شما با توجه به ویژگی هایی که داخل مقاله گفته شده می توانید بهترین رژ لب را انتخاب کنید.

انواع رژ لب زیاد است و اگر بخواهیم چند مورد از آن ها که معروف تر هستند را نام ببریم می توانیم به رژ لب حجم دهنده، رژ لب مدادی، رژ لب مخملی، رژ ساتن و… اشاره کنیم.

برای انتخاب یک رژ لب مناسب می توان به مواردی مانند ماندگاری مناسب، بافت نرم و منسجم، آبرسانی به لب ها و جلوگیری از خشکی و ترک خوردگی لب ها اشاره کرد.

سخن پایانی

در این مقاله به صورت کامل به انواع رژ لب پرداختیم و همچنین ویژگی های یک رژ لب خوب و مناسب را بیان کردیم تا اگر قصد خرید رژ لب دارید محصولی با کیفیت و مناسب را تهیه کنید. اما دقت داشته باشید با توجه به تنوع رژ لب های موجود در بازار سعی کنید رژ لبی را خریداری کنید که بتوانید راحت از آن استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.