روش های تشخیص فاسد بودن لوازم آرایشی

ali
9 خرداد, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
فاسد بودن لوازم آرایشی

آیا می دانید باید از چه راه هایی متوجه فاسد بودن لوازم آرایشی شد؟ اگر نمی دانید حتما باید این مقاله را به صورت کامل مطالعه کنید. چون در این مقاله قصد داریم شما را از عوارض و آسیب هایی که لوازم آرایشی فاسد می تواند به شما وارد کند آگاه کنیم.

همچنین به صورت کامل روش های تشخیص فاسد بودن لوازم آرایشی را بیان می کنیم تا دیگر شما از لوازم آرایشی فاسد استفاده نکنید. پس اگر می خواهید از آسیب وارد شدن به پوست و سلامتی تان جلوگیری کنید حتما تا آخر این مقاله با ما همراه باشید. 

فاسد بودن لوازم آرایشی

نشانه های فاسد بودن لوازم آرایشی

اینکه بدانید از چه لوازم آرایشی باید استفاده کنید و از چه لوازم آرایشی نباید استفاده کنید بسیار مهم است. چون گاهی اوقات استفاده از بعضی لوازم آرایشی که تاریخ مصرف شان تمام شده و یا به نوعی خراب شده است باعث آسیب هایی به پوست و سلامتی تان می شود که گاهی اوقات غیر قابل جبران است.

پس در این قسمت قصد داریم نشانه های فاسد بودن لوازم آرایشی را بیان کنیم. اما به صورت خلاصه سه نشانه مهم تغییر رنگ، بافت و بو برای تشخیص لوازم آرایشی فاسد داریم که اگر بیشتر با این موارد می خواهید آشنا شوید ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

1- تغییر رنگ

یکی از نشانه های مهم تشخیص فاسد شدن لوازم آرایشی تغییر رنگ آن است. زمانی که لوازم آرایشی مانند کرم پودرها فاسد می شوند رنگی که پیدا می کنند دیگر مانند روز اول نیست و رنگ شان تغییر می کند و باید بدانیدکه دیگر نباید از آن ها استفاده کنید. 

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کانسیلر

تغییر بافت لوازم آرایشی

2- تغییر بافت

از دیگر راه هایی که برای تشخیص لوازم آرایشی فاسد وجود دارد تغییر بافتی است که بر روی لوازم آرایشی مانند کرم پودر ها ایجاد می شود. برای اینکه متوجه شوید آیا کرم پودر و یا هر لوازم آرایشی دیگری دچار فاسد شدن شده یا نه فقط کافی است مقداری از آن را لمس کنید. اگر لوازم آرایشی بافتش لیز یا سر شده بود شک نداشته باشید که فاسد و خراب شده است.

3- تغییر بو

سومین و آخرین مورد از نشانه های فاسد بودن لوازم آرایشی تغییر بو آن است. تغییر بو یک نشانه کاملا بارز و مشخص است که اگر این اتفاق برای لوازم آرایشی بیوفتد به هیچ عنوان نباید از آن لوازم آرایشی استفاده کنید. معمولا محصولاتی که دچار تغییر بو و فاسد شدن می شوند بویی نامطبوع و تند دارند.

روش های تشخیص فاسد بودن لوازم آرایشی

عوارض استفاده از لوازم آرایشی فاسد

بعضی از افراد زمانی که متوجه می شوند لوازم آرایشی مثل کرم پودر دچار تغییر رنگ شده اصلا هیچ اهمیتی نمی دهند و از آن لوازم آرایشی استفاده می کنند. دلیل این کار بخاطر عدم آگاهی از عوارضی است که ممکن است به سبب استفاده از لوازم آرایشی فاسد دچار شوند. اگر با این عوارض و آسیب ها آشنایی ندارید حتما ادامه این قسمت از مقاله را مطالعه کنید.

1- ایجاد کدری و تیرگی

همه خانوم ها دوست دارند همیشه پوستی زیبا و شفاف داشته باشند و به همین خاطر معمولا هر روز از لوازم آرایشی های مختلف مانند کرم پودر و رژ لب استفاده می کنند. اما گاهی اوقات بخاطر عدم توجه به فاسد بودن یا نبودن لوازم آرایشی به پوست شان آسیب وارد می کنند و پوست شان دچار تیرگی و کدری می شود.

التهابات پوستی

2- التهابات پوستی

بعضی از محصولات آرایشی که خراب و فاسد می شوند اگر استفاده کنید پوست را دچار التهابات مختلفی مثل قرمزی، خارش، تاول و… می کند. این محصولات بخاطر تغییراتی که در ساختار آن ایجاد شده و به نوعی فاسد شده است بجای اینکه برای پوست مفید باشد کاملا می تواند مانند یک سم عمل کند و باعث آسیب جدی به پوست شود.

3- ایجاد جوش و آکنه

سومین آسیبی که بر اثر استفاده از لوازم آرایشی فاسد دچار می شوید جوش و آکنه هایی که بر روی سطح پوست ایجاد می شود. استفاده از بعضی لوازم آرایشی فاسد باعث ایجاد انواع جوش های زیر پوستی، جوش سر سیاه و یا جوش چرکی می شود که به همین خاطر حتما باید به هنگام استفاده از لوازم آرایشی دقت کنید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به صورت کامل تمام راه ها و روش های تشخیص فاسد بودن لوازم آرایشی را بیان کنیم تا شما با استفاده از این راه ها بتوانید خراب و فاسد بودن یک لوازم آرایشی مانند کرم پودر را تشخیص دهید و از استفاده آن خودداری کنید. اگر به نظر شما راه های دیگری برای تشخیص فاسد بودن لوازم آرایشی وجود دارد که در این مقاله بیان نشده است حتما در قسمت نظرات بیان کنید تا آن دیگر افراد بتوانند از آن استفاده کنند. 

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.