نحوه استفاده از پرایمر

ali
30 اردیبهشت, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
نحوه استفاده از پرایمر

اگر خانوم ها از لوازم آرایشی های مختلف استفاده می کنند اما کمتر کسی از آنان را می توانید ببینید که به درستی از لوازم آرایشی مثل پرایمر استفاده می کنند. در این مقاله قصد داریم به نحوه استفاده از پرایمر بپردازیم و همچنین به سوالات مهمی درباره پرایمر ها بپردازیم که در نتیجه باعث می شود شما هنگام استفاده از پرایمر نتیجه بهتری بگیرید.

اما اگر نمی دانید پرایمر چیست و چرا باید از آن استفاده کنید می توانید به مقاله پرایمر چیست مراجعه کنید و به صورت کامل با این لوازم آرایشی جذاب و بسیار کاربردی آشنا شوید. بعد از مطالعه آن مقاله می توانید به خواندن این مقاله و  نحوه استفاده از پرایمر بپردازید.

طرز استفاده از پرایمر

دلیل استفاده از پرایمر قبل از آرایش

اگر بخواهید برای مراسمی به آرایشگاه بروید و آرایش کنید متوجه می شوید که اکثر میکاپ آرتیست ها قبل از اینکه از دیگر لوازم آرایشی استفاده کنند، از پرایمر ها استفاده می کنند. در مقاله پرایمر چیست به صورت کامل بیان کردیم که مهم ترین نقش پرایمر قبل از آرایش، صاف و یکدست کردن پوست است و باعث می شود خطوط و ناهمواری های پوست از بین برود.

اما علاوه بر اینکه پرایمر باعث صاف و یکدست شدن پوست می شود همچنین به افزایش ماندگاری آرایش هم کمک به سزائی می کند و باعث می شود آرایش ماندگاری بیشتری داشته باشد.

انواع پرایمر

آیا استفاده از انواع پرایمرها با یکدیگر متفاوت است؟

اگر سری به فروشگاه های لوازم آرایشی بزنید و درخواست پرایمر کنید با انبوهی از انواع پرایمرها مواجه می شوید که ممکن است کمی گیج کننده باشد. در زیر رایج ترین و مهم ترین انواع پرایمر را بسیار هم کاربردی است بیان می کنیم و در آخر شیوه استفاده را بیان می کنیم:

  • – مات کننده: این نوع نتیجه ای مات به پوست می دهد و بسیار مناسب پوست های چرب و براق است.
  • – براق: مناسب آرایش های شب و مراسم های خاص است.
  • – آبرسان: برای پوست هایی که خشک است بسیار مناسب است و باعث شادابی پوست می شود.
  • – رنگی: برای خنثی کردن لکه ها و تیرگی هایی که بر پوست ایجاد می شود بسیار مناسب است.
  • – ضد آفتاب: برای محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر آفتاب مفید است
  • – کوچک کننده منافذ: برای کوچک کردن منافذ مناسب است و کمک به صافت و یکنواخت کردن پوست می کند.
  • – پرایمر دور چشم: باعث ایجاد شفافیت و از بین بردن چین و چروک های اطراف چشم می شود
  • – ضد پیری: این پرایمر باعث کاهش چین و چروک های صورت و جوانسازی پوست می شود.

در میان انواع پرایمرهایی که بیان شد تنها نحوه استفاده از پرایمر رنگی با دیگر انواع پرایمر متفاوت است. دقت داشته باشید هنگام استفاده از پرایمر رنگی باید از هر رنگ در نقطه مناسب استفاده کنید مثلا از پرایمر نارنجی باید برای سیاهی زیر چشم استفاده شود نه تمام صورت.

روش استفاده از پرایمر

طرز استفاده از پرایمر به چه صورت است؟

بعد از اینکه با انواع پرایمر آشنا شدید و دانستید که تنها نحوه استفاده از پرایمر رنگی با دیگر پرایمرها متفاوت است در این قسمت قصد داریم به صورت کامل شما را روش استفاده از پرایمر آشنا کنیم. دقت داشته باشید که پرایمر قبل از شروع به آرایش باید استفاده گردد. اگر می خواهید از پرایمر استفاده کنید به صورت زیر عمل کنید:

1- تمیز کردن پوست

قبل از اینکه بخواهید از پرایمر استفاده کنید بسیار مهم است که حتما پوست را به خوبی از آرایش و کثیفی که بر روی آن وجود دارد پاک کنید. با پاک کردن سطح پوست از کثیفی، پرایمر به خوبی به منافذ پوست نفوذ می کند و باعث می شود نواقص پوست کامل پوشانده شود.

بنابراین قبل از اینکه شروع به استفاده پرایمر کنید ابتدا سطح پوست را به خوبی شستشو دهید و بعد خشک کنید. بعد از اینکار برای نتیجه گیری بهتر می توانید از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: انواع ریمل

پخش کردن پرایمر

2- استفاده از پرایمر به اندازه کافی

بعد از اینکه کرم مرطوب کننده را به سطح پوست زدید و کرم جذب پوست شد می توانید به استفاده از پرایمر بپردازید. فقط دقت داشته باشید که نیازی نیست برای بدست آوردن سطحی صاف و یکنواخت بیش از اندازه از پرایمر استفاده کنید. بلکه شما باید به اندازه کافی از محصول روی پوست قرار دهید.

اکثر میکاپ آرتیست ها برای استفاده از پرایمر توصیه می کنند که به اندازه یک نخود روی پوست قرار دهید. اگر احساس کردید که کم هست می توانید دوباره از این محصول استفاده کنید و نیازی نیست تمام صورت را از پرایمر پر کنید.

3- پخش کردن با براش آرایشی

در این مرحله باید با استفاده براش آرایشی پرایمر را به خوبی روی صورتتان پخش کنید. همچنین اگر می خواهید در استفاده از این محصول صرفه جویی کنید می توانید از انگشت استفاده کنید. اما برای اینکه نتیجه مطلوبی بگیرید بهتر است از براش کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید: انواع رژ لب

پخش کردن کرم پودر

4- استفاده از دیگر محصولات آرایشی

بعد از اینکه پرایمر را به خوبی روی سطح پوستتان پخش کردید می توانید از دیگر لوازم آرایشی مانند کرم پودرها استفاده کنید. دقت داشته باشید که حتما قبل از کرم پودر از پرایمر استفاده کنید تا بتوانید نتیجه بهتری بگیرید و پوستی کاملا صاف و یکنواخت ایجاد کنید.

چند دقیقه بعد از پرایمر کرم پودر بزنیم؟

احتمالا بعد از اینکه نحوه استفاده از پرایمر را دانستید این سوال برایتان ایجاد می شود که چند دقیقه بعد از پرایمر کرم پودر بزنیم؟ اگر این سوال برایتان ایجاد شد باید بدانید که بعد از اینکه پرایمر را به صورت کامل روی پوستتان پخش کردید حتما به مدت یک دقیقه صبر کنید و بعد از کرم پودر استفاده کنید.

اشتباهات رایج در استفاده از کرم پودر

اشتباهاتی که ممکن است در نحوه استفاده از پرایمر مرتکب شوید

1- استفاده از مقدار زیادی پرایمر می تواند به پوست شما ظاهری چرب بدهد و مانع از جذب کرم پودر و سایر محصولات آرایشی شود.

2- استفاده از پرایمری متناسب با پوست شما نیست از دیگر اشتباهاتی است که ممکن است انجام دهید. حتما قبل از خرید پرایمر به نوع پوست تان و استفاده ای که می خواهید بکنید دقت نکید و بعد پرایمر را خریداری کنید.

3- سومین اشتباه استفاده از پرایمر بدون اینکه سطح پوست را کاملا پاک کنید است. این کار باعث می شود پرایمر به خوبی جذب پوست نشود.

4- آخرین اشتباه استفاده از کرم پودر بلافاصله بعد از پرایمر است. همانطور که در بالا گفته شد بهتر است یک دقیقه صبر کنید و بعد از کرم پودر و دیگر لوازم آرایشی استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد راهنمایی جامعی در مورد نحوه استفاده از پرایمر گفته شود. همچنین در آخر مقاله به پرداختیم که چند دقیقه بعد از پرایمر کرم پودر بزنیم. شما با دانستن این موارد و اجرا کردن آنها هنگام استفاده از پرایمر نتیجه بسیار مطلوب تر و بهتری را می توانید بگیرید.

به این محتوا امتیاز دهید

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.