تفاوت کرم پودر و موس چیست؟

ali
7 خرداد, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
تفاوت کرم پودر و موس

تفاوت کرم پودر و موس چیست؟ برای اینکه آرایش بهتری در طول روز داشته باشید بهتر است از کرم پودر استفاده کنید یا ز موس؟ چه مزایایی در موس وجود دارد که در کرم پودر نیست؟ و سوالات دیگری که ممکن است در ذهن شما باشد و پاسخی برای آن نداشته باشید.

در این مقاله می خواهیم به صورت کامل فرق کرم پودر و موس را بیان کنیم و ویژگی های هر کدام را به صورت بیان کنیم. همچنین به مزایا و معایب هر کدام به صورت کامل می پردازیم تا شما بتوانید بهترین انتخاب را بین کرم پودر و موس داشته باشید.

موس صورت چیست

موس چیست؟

موس صورت یکی دیگر از لوازم آرایشی است که همانند کرم پودر برای برطرف کردن عیوب و صاف و یکدست کردن پوست استفاده می شود. اگر این سوال در ذهن تان تداعی شد پس چه تفاوتی با کرم پودر دارد باید بگوییم که موس ترکیبی از کرم پودر و پنکک است.

زمانی که شما از این محصول استفاده می کنید می توانید آرایشی منسجم تر و یکپارچه تر ایجاد کنید و پوستی کاملا صاف و یکنواخت داشته باشید. یکی از ویژگی های جذاب این محصول این است که استفاده از آن باعث نرمی و لطافت پوست می شود.

همچنین از دیگر ویژگی هایی که برای موس می توانیم بیان کنیم این است که موس صورت دارای بافت سبکی است و هنگام استفاده از این محصول منافذ پوست شما بسته نمی شود. این محصولات دارای قدرت پوشانندگی بسیار خوبی هستند و به راحتی لکه ها و نقص هایی که بر روی پوست وجود دارد را می پوشاند.

افرادی که دارای پوست چرب هستند این نگرانی را دارند که استفاده از موس صورت می تواند باعث براقیت بیشتر پوست صورت شود. در حالی که این تصور کاملا اشتباه است و بهتر است بدانید موس صورت کاملا جلو براقی پوست را می گیرد و همچنین اجازه نمی دهد این محصول روی پوست بماسد.

تفاوت کرم پودر و موس چیست؟

ویژگی های موس صورت

در این قسمت می خواهیم ویژگی های موس صورت را به صورت کامل بیان کنیم و هر کدام را توضیح کوتاه و مختصری بدهیم:

1- دارای بافت سبک: بافت موس صورت بسیار سبک است و به راحتی به اعماق پوست نفوذ می کند و باعث ایجاد سطحی صاف و یکنواخت می شود.

2- قدرت پوشانندگی بالا: این محصولات قدرت پوشانندگی بسیار خوبی دارند و به راحتی عیوب و مشکلاتی که بر روی پوست وجود دارد را پنهان می کنند.

3- ماندگاری بالا: ماندگاری موس صورت بسیار خوب است و بدون نگرانی در طول روز می توانید از آن استفاده کنید.

4- مات کننده: این محصولات نتیجه ای مات کننده روی پوست ایجاد می کنند و براقیت و درخشندگی پوست را کاهش می دهند

5- مناسب پوست چرب: افرادی که دارای پوست چرب هستند به راحتی با استفاده از این محصول می توانند چربی پوست را کنترل کنند.

6- ضد آب: بعضی از موس های صورت دارای خاصیت ضد آب هستند و می توانند در مقابل تعریق و رطوبت مقاوم باشند.

تفاوت کرم پودر و موس چیست؟

کرم پودر چیست؟

در بالا شما را به صورت کامل با موس و مزایای آن آشنا کردیم و در این بخش می خواهیم شما را با کرم پودر و ویژگی های آشنا کنیم. همان طور که می دانید کرم پودر یکی از رایج ترین محصولاتی است که برای پوشاندن عیوب صورت و نقص های آن استفاده می شود. 

کرم پودرها انواع و اقسام مختلفی دارد که اگر بخواهیم آن ها را بیان کنیم این مقاله بسیار طولانی می شود. اما فقط بهتر است بدانید که کرم پودرها جوری طراحی شده اند که پاسخگو تمام انواع پوست می باشد مثل کرم پودر استی لادر که برای تمام انواع پوست چرب مناسب است.

اما اگر برایتان سوال است که تفاوت کرم پودر و موس در چیست باید بدانید که کرم پودر برخلاف موس نیاز به پنکک نیاز دارد. چون اگر صورت تان عرق کند ممکن است کرم پودر روی صورت جابجا شود و یا صورت براق شود.

فرق کرم پودر و موس

تفاوت کرم پودر و موس در چیست؟

در بالا به تعریف کرم پودر و موس پرداختیم و ویژگی های هر کدام را بیان کردیم. اما ممن است هنوز به تفاوت موس و کرم پودر آگاه نشده باشید. در این قسمت به تفاوت های کرم پودر و موس می پردازیم.

  • 1- کرم پودر نسبت به موس صورت رقیق‌تر است: در واقع، کرم پودر دارای قوامی نسبتاً رقیق‌تر است نسبت به موس آریشی. این به این معناست که کرم پودر به طور کلی دارای غلظت کمتری از مواد جامد است و به راحتی روی پوست پخش می‌شود.
  • 2- کرم پودر دارای کاور سطحی است: کرم پودر معمولاً دارای قابلیت پوشش بالایی است و می‌تواند عیوب ریز روی پوست را پوشش دهد. با اعمال کرم پودر، می‌توانید تناسب رنگ پوست را بهبود دهید و یک پوست صاف‌تر و به‌طور کلی کامل‌تر به نظر برسانید.
  • 3- کرم پودرها دارای کاور مات تا براق هستند: کرم پودرها معمولاً در طیف وسیعی از کاور از مات تا براق وجود دارند. برخی از کرم‌های پودر به عنوان گزینه‌های مات با پوششی مات و بدون درخشش در اختیار قرار می‌گیرند، در حالی که برخی دیگر دارای جزئیات براق‌تر و درخشان‌تری هستند.
  • 4- کرم پودرها بسیار مناسب آرایش‌های روزانه هستند: به عنوان یک محصول آرایشی چند منظوره، کرم پودرها برای استفاده روزانه و آرایش‌های طبیعی بسیار مناسب هستند. آن‌ها به شما اجازه می‌دهند پوست خود را مات و صاف کنید و عیوب ریز را پوشش دهید، در حالی که همچنین ظاهر طبیعی و روشن پوست را حفظ می‌کنند.
  • 5- به طور کلی، ماندگاری کرم پودر نسبت به موس آریشی کمتر است. به دلیل قوام نسبتاً رقیق‌تر و فرمولاسیون کمتر پرطرفدار، کرم پودر ممکن است در طول روز به‌خصوص در نواحی با تعرق زیاد، جابجا شود و کاهش پیدا کند.

  • در صورتی که پوست دچار تعریق شود، کرم پودر روی پوست جابجا می‌شود: در مواردی که پوست به شدت تعریق کند، ممکن است کرم پودر بر روی پوست حرکت کند و در نتیجه بتوان آن را روی پوست جابجا دید. این مسئله معمولاً در نواحیی از صورت که به‌طور طبیعی بیشتر تعرق می‌کنند مانند جبهه و زیر چانه رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: تونر چیست

فرق کرم پودر و موس

مزایای موس صورت نسبت به کرم پودر

1- بعضی از کرم پودرها دارای بافت سنگینی هستند و اگر بخواهید از آن ها به صورت مدام و برای آرایش روزانه استفاده کنید ممکن است مناسب نباشد

2- موس دارای بافت بسیار سبکی است و باعث بسته شدن منافذ باز پوست نمی شود و با خیال راحت از آن برای آرایش روزانه می توانید استفاده کنید.

3- موس ها از براق بودن پوست جلوگیری می کنند و باعث مات شوندگی پوست می شوند.

4- برای اینکه کرم پودر را روی صورت فیکس کنید تا بعدا دچار مشکل نشوید نیاز به پنکک دارید در حال که در موس به این صورت نیست و به تنهایی از آن می توانید استفاده کنید

5- اگر پوست چربی دارید با استفاده از موس می توانید چربی پوست را کنترل کنید.

به این محتوا امتیاز دهید

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.